fredag 30 maj 2008

Vintips från Holiday Market, del 2

Besöket på Holiday Market resulterade inte bara i flaskorna från B.R. Cohn. Jag var även på jakt efter bra amerikansk Pinot Noir och Zinfandel. Den bästa Pinot Noir utanför Bourgogne tycker jag att man hittar i Oregon. Denna gång fick jag med mig en flaska Willamette Valley Vineyards Pinot Noir ($24) som jag ser fram emot att avnjuta vad det lider. När det gäller Zinfandel så föll valet på Alexander Valley Vineyards Sin Zin ($20), som jag druckit tidigare och alltid varit nöjd med.

På vägen ut till kassorna snubblade jag över ytterligare ett fynd. Där låg en hel låda med 2004 Chateau Brane-Cantenac, en välrenommerad 2:e Cru från Margaux. Visserligen känns det konstigt att åka ända till Michigan för att handla Bordeaux-vin, men för 37 dollar kunde jag inte motstå frestelsen att plocka upp en flaska till. Det blev tungt i resväskan!




Inga kommentarer: