torsdag 5 november 2009

Fyra av fem dyrgripar levererade


Min beställning från nyhetssläppet, som lämnades in en timme efter försäljningsstarten i måndags, på Systembolaget i Södertälje, resulterade i leverans av fyra av de fem beställda flaskorna. Jag fick:

2007 Ridge Geyserville
2007 Ridge Lytton Springs
2007 Alain Graillot Crozes Hermitage
2007 Domaine de Barroche Terroir

Men Duval-Leroys årgångschampagne från 1996 gick det inte att lägga vantarna på. Detta visar ändå att man inte behöver rusa in till Regeringsgatan varje ny månad för att få tag på intressanta flaskor. Jag konstaterar motvilligt att monopolets beställningssystem trots allt fungerar hyfsat.

Läs gärna Frankofilens recension av Geyserville. Den får det verkligen att vattnas i munnen på mig. Nu är frågan om jag skall dra korken i en nära framtid, eller ha lite tålamod i källaren.

Inga kommentarer: