lördag 9 januari 2010

Cuvée du Vatican, igen!


Ja, jag vet att det är lite tjatigt, eftersom i princip samtliga vinbloggare redan höjt detta vin till skyarna, men jag kan inte låta bli. Under veckan har ytterligare två flaskor 2007 Cuvée du Vatican Côtes du Rhône Villages inmundigats, och det är lika härligt varje gång. Varm, pepprig fyllighet och utmärkt till mat. Bravo Bristly! När kommer nästa sändning? Jag har nu bara en flaska kvar i källarskrubben, av ursprungliga sex, så man börjar känna sig lite fattig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vill också handla mer av denna underbara saft. Har mailat Bristly men inget svar ännu.

P.

Putte sa...

Hör av dig om du får några goda nyheter från Bristly. Jag misstänker att 07:orna helt enkelt är slut, så vi får kanske ha tålamod tills nästa årgång släpps.

Anonym sa...

nåsta årgång ska du nog hoppa över när det gäller södra Rhone, den är K A T A S T R O F ! Men sen kommer 2009 som sägs kan vara i klass med 2007 som Parker säger är den bästa sedan han började prova vin därifrån, alltså bästa på 33 år, kanske också därför du gillade vaticanen så mycket. Det 'är därför alla chateau-neuf- du paper som lanseras på systembolaget försvinner innan de hinner upp på hyllorna. Vet inte riktigt hur många 100p parker delade ut men det var bra många. B.la Quet som Bristly lanserade för 399kr. Där kan man snacka fynd.Säljs på nätet för 300 dollars

Putte sa...

Tack för uppdateringen. Att 2007 är en fantastisk årgång i Rhône har väl inte undgått någon, men jag hade inte riktigt koll på 2008 och 2009 ännu.