lördag 12 mars 2016

Tidig 50-årspresent


I förra veckan så besökte jag Portugal för första gången i mitt liv. Tyvärr kom jag bara till ett ganska tråkigt konferenshotell på Algarvekusten, och inte till Porto, som står högt upp på min önskelista. Till min stora glädje hade dock den lilla charterflygplatsen i Faro ett överraskande gott utbud av portvin. När jag fick syn på en flaska från mitt födelseår, Messias Vintage 1967, så kunde jag inte hålla mig. Den kostade en slant, men vilken bra 50-årspresent till mig själv! Väl på hemmaplan så har jag gjort lite research, och det visar sig att 1967 inte direkt var någon toppårgång i Douro-dalen, men det kommer ändå att vara en upplevelse att få dricka dessa snart femtio år gamla dropparna. Det blev även ett par mindre flaskor av Single Quinta Vintage från Warre's och Graham's. Härligt att få fylla på portvinsförrådet.

Inga kommentarer: